Strona główna
Zobacz wszystkie
Gry z serii LEGO
Torment: Tides of Numenera (XBOX ONE) PO POLSKU
Cena:  79,00 zł
Tytuł Torment: Tides of Numenera (XBOX ONE) PO POLSKU
Dostępność
Dostępny - wysyłka w 24h
Ocena graczy
 |   Dodaj komentarz (komentarzy 0)
Opis produktu
Komentarze

Torment: Tides of Numenera jest grą RPG zabierającą gracza w podróż do opracowanego przez Montego Cooka fantastycznego uniwersum Numenery, w którym zaawansowana technologia przypomina magię. Stworzenie tego tytułu wzięło na swoje barki studio inXile Entertainment – tytuł powstawał pod czujnym okiem Colina McComba (pełniącego funkcję głównego projektanta) i w założeniach miał zostać duchowym spadkobiercą kultowego Planescape: Torment. Pomimo że akcja tych dwóch gier rozgrywa się w diametralnie różnych światach, podobieństwa są widoczne na pierwszy rzut oka – obie produkcje kładą nacisk na nieliniową, intrygującą i rozbudowaną fabułę, a starcia z przeciwnikami, choć wciąż obecne, schodzą w nich na dalszy plan.

Produkcja pojawiła się między innymi na konsoli Xbox One, a na sklepowe półki trafiła nakładem firmy Techland Publishing, stanowiąc debiutancki tytuł w portfolio tego międzynarodowego wydawcy o polskich korzeniach. Warto nadmienić, że powstanie tej pozycji nie byłoby możliwe, gdyby nie udana kampania crowdfundingowa w serwisie Kickstarter, w trakcie której deweloperom udało się zebrać ponad cztery miliony dolarów.

Fabuła

Akcja osadzona jest w bardzo odległej przyszłości na Ziemi (ok. miliarda lat od dnia dzisiejszego), a ukazany świat łączy elementy fantasy oraz science fiction. W tych czasach większość mieszkańców naszej planety żyje na poziomie cywilizacyjnym odpowiadającym średniowieczu, ale jednocześnie otoczeni są oni tajemniczymi pozostałościami dawnych, znacznie bardziej zaawansowanych kultur. Niektóre z tych reliktów przeszłości (tytułowe numenery) są przydatne, inne z kolei stanowią śmiertelne zagrożenie. W ten sposób w trakcie przygód można natknąć się chociażby na ludzi z cyberwszczepami, chmury nanobotów etc.

Gracz wciela się bohatera (lub bohaterkę) znanego jako Ostatni Wygnaniec. Postać poznajemy w momencie, gdy spada z nieba na miasto Klify Sagusa. Okazuje się wówczas, że mamy do czynienia z niezwykłą, praktycznie niezniszczalną istotą, która cierpi na amnezję. Szybko wychodzi na jaw, że protagonista ma coś wspólnego ze Zmiennym Bogiem – potężną postacią, która zdołała przezwyciężyć ludzką śmiertelność. Ruszamy w podróż mającą wyjaśnić, kim jesteśmy… i dlaczego ściga nas istniejący poza przestrzenią i czasem niepowstrzymany byt znany jako Rozpacz.

Mechanika

U fundamentów Tides of Numenera leży model rozgrywki zbliżony do tego, co znamy z tytułów takich jak Baldur’s Gate, Pillars of Eternity czy wspomniany Planescape: Torment – z tą główną różnicą, że omawiana produkcja oferuje turowy system walki. Reszta jest bardzo zbliżona – podstawą mechaniki są testy z rzutami kośćmi, a gracz kontroluje do czterech postaci w drużynie, eksplorując lokacje, prowadząc dialogi (wzbogacone o warstwę opisową, jak w pierwowzorze), wykonując zadania, zdobywając punkty doświadczenia, dzięki którym rozwija się umiejętności i współczynniki bohaterów, etc.

Ponadto w grze zaimplementowany został bardzo rozbudowany system wyborów moralnych (odzwierciedlany przez tytułowe Nurty), który wpływa na otaczający nas świat, statystyki znajdowanych przedmiotów czy też reakcje spotykanych w czasie wędrówki bohaterów niezależnych. Oprócz tego podejmowane przez nas decyzje wywierają wpływ na charakter podróżujących z nami towarzyszy, a także mogą sprawić, że kompani zwrócą się przeciwko nam. Co ciekawe, gra oferuje tak wiele wyborów, że praktycznie nigdy nie zachodzi tu absolutna konieczność toczenia walk – istnieje wręcz możliwość ukończenia przygody bez zabijania choćby jednej istoty.

W kwestii mechaniki rozgrywki inXile oparło się na rozwiązaniach stołowego pierwowzoru, ale nie jest to wierna adaptacja. Zamiast tego opracowany przez Montego Cooka system posłużył jedynie jako fundament do stworzenia czegoś bardziej dopasowanego do potrzeb gry wideo. Warto również wspomnieć, że od czasu do czasu Torment: Tides of Numenera korzysta z mechaniki rodem z gier paragrafowych, ukazując wydarzenia i wybory wyłącznie poprzez narrację tekstową (ze statycznymi obrazkami).

Technikalia

Zespół inXile wykorzystał tę samą technologię, która wcześniej posłużyła studiu Obsidian Entertainment przy produkcji Pillars of Eternity. Tym samym Torment: Tides of Numenera na platformie Xbox One wygląda podobnie, z bardzo estetycznymi dwuwymiarowymi tłami, trójwymiarowymi modelami postaci i dość bogatą gamą rozmaitych efektów. Mocną stroną omawianego tytułu jest też ścieżka dźwiękowa. Muzykę skomponował Mark Morgan, czyli człowiek odpowiedzialny za soundtracki m.in. w grach Planescape: Torment, Fallout, Fallout 2 i Fallout: New Vegas.

 
Nikt jeszcze nie napisał recenzji o tym produkcie.

Galeria Świdnicka - ŚWIDNICA
Telefon: 570 498 333

Galeria Sudecka - JELENIA GÓRA
Telefon: 570 958 444

TESCO Szczawno Zdrój - WAŁBRZYCH
Telefon: 530 798 555

Pasaż Słowackiego - BRZEG
Telefon: 570 997 666

Centrum Handlowe Karolinka - OPOLE
Telefon: 537 986 777

Aleja Bielany - WROCŁAW
Telefon: 570 996 888

Galeria Twierdza - KŁODZKO
Telefon: 570 968 999
   Email:
   Hasło:
Twój koszyk jest pusty