Strona główna
Zobacz wszystkie
Gry z serii LEGO
Torment: Tides of Numenera (PS4) PO POLSKU
Cena:  79,00 zł
Tytuł Torment: Tides of Numenera (PS4) PO POLSKU
Dostępność
Dostępny - wysyłka w 24h
Ocena graczy
 |   Dodaj komentarz (komentarzy 0)
Opis produktu
Komentarze

Torment: Tides of Numenera to sfinansowana za pośrednictwem kickstarterowej zbiórki gra RPG. Za stworzenie tego tytułu odpowiada studio inXile Entertainment, któremu przewodzi Brian Fargo, doskonale znany w branży gier wideo. Zawdzięczamy mu takie klasyki jak The Bard's Tale, Wasteland czy choćby pierwsze odsłony cyklu Fallout.

Produkcja trafiła na różne platformy sprzętowe, w tym na PlayStation 4, a jej wydanie wzięła na swoje barki polska firma Techland Publishing. Tytuł stanowi duchowego spadkobiercę kultowego Planescape: Torment. Choć podobieństwa pomiędzy tymi dwiema produkcjami są widoczne – głównie w podejściu do fabuły i mechanizmów rozgrywki – to ich akcja rozgrywa się w różnych światach. Deweloperom nie udało się bowiem zdobyć praw do marki Planescape, toteż zwrócili się w kierunku uniwersum Numenery, stworzonego na potrzeby papierowej gry fabularnej przez Montego Cooka. W jego dorobku znajdują się takie „papierowe” pozycje jak Dark Matter, Arcana Unearthed czy Ptolus, a także kilkadziesiąt dodatków do stołowego Planescape. Ponadto Cook współtworzył trzecią edycję systemu Dungeons & Dragons.

Fabuła

Akcja osadzona jest w bardzo odległej przyszłości na Ziemi (ok. miliarda lat od dnia dzisiejszego), a ukazany świat łączy elementy fantasy oraz science fiction. W tych czasach większość mieszkańców naszej planety żyje na poziomie cywilizacyjnym odpowiadającym średniowieczu, ale jednocześnie otoczeni są oni tajemniczymi pozostałościami dawnych, znacznie bardziej zaawansowanych kultur. Niektóre z tych reliktów przeszłości (tytułowe numenery) są przydatne, inne z kolei stanowią śmiertelne zagrożenie. W ten sposób w trakcie przygód można natknąć się chociażby na ludzi z cyberwszczepami, chmury nanobotów etc.

Gracz wciela się bohatera (lub bohaterkę) znanego jako Ostatni Wygnaniec. Postać poznajemy w momencie, gdy spada z nieba na miasto Klify Sagusa. Okazuje się wówczas, że mamy do czynienia z niezwykłą, praktycznie niezniszczalną istotą, która cierpi na amnezję. Szybko wychodzi na jaw, że protagonista ma coś wspólnego ze Zmiennym Bogiem – potężną postacią, która zdołała przezwyciężyć ludzką śmiertelność. Ruszamy w podróż mającą wyjaśnić, kim jesteśmy… i dlaczego ściga nas istniejący poza przestrzenią i czasem niepowstrzymany byt znany jako Rozpacz.

Mechanika

U fundamentów Tides of Numenera leży model rozgrywki zbliżony do tego, co znamy z tytułów takich jak Baldur’s Gate, Pillars of Eternity czy wspomniany Planescape: Torment – z tą główną różnicą, że omawiana produkcja oferuje turowy system walki. Reszta jest bardzo zbliżona – podstawą mechaniki są testy z rzutami kośćmi, a gracz kontroluje do czterech postaci w drużynie, eksplorując lokacje, prowadząc dialogi (wzbogacone o warstwę opisową, jak w pierwowzorze), wykonując zadania, zdobywając punkty doświadczenia, dzięki którym rozwija się umiejętności i współczynniki bohaterów, etc.

Ponadto w grze zaimplementowany został bardzo rozbudowany system wyborów moralnych (odzwierciedlany przez tytułowe Nurty), który wpływa na otaczający nas świat, statystyki znajdowanych przedmiotów czy też reakcje spotykanych w czasie wędrówki bohaterów niezależnych. Oprócz tego podejmowane przez nas decyzje wywierają wpływ na charakter podróżujących z nami towarzyszy, a także mogą sprawić, że kompani zwrócą się przeciwko nam. Co ciekawe, gra oferuje tak wiele wyborów, że praktycznie nigdy nie zachodzi tu absolutna konieczność toczenia walk – istnieje wręcz możliwość ukończenia przygody bez zabijania choćby jednej istoty.

W kwestii mechaniki rozgrywki inXile oparło się na rozwiązaniach stołowego pierwowzoru, ale nie jest to wierna adaptacja. Zamiast tego opracowany przez Montego Cooka system posłużył jedynie jako fundament do stworzenia czegoś bardziej dopasowanego do potrzeb gry wideo. Warto również wspomnieć, że od czasu do czasu Torment: Tides of Numenera korzysta z mechaniki rodem z gier paragrafowych, ukazując wydarzenia i wybory wyłącznie poprzez narrację tekstową (ze statycznymi obrazkami).

Technikalia

Zespół inXile wykorzystał tę samą technologię, która wcześniej posłużyła studiu Obsidian Entertainment przy produkcji Pillars of Eternity. Tym samym Torment: Tides of Numenera na platformie PlayStation 4 wygląda podobnie, z bardzo estetycznymi dwuwymiarowymi tłami, trójwymiarowymi modelami postaci i dość bogatą gamą rozmaitych efektów. Mocną stroną omawianego tytułu jest też ścieżka dźwiękowa. Muzykę skomponował Mark Morgan, czyli człowiek odpowiedzialny za soundtracki m.in. w grach Planescape: Torment, Fallout, Fallout 2 i Fallout: New Vegas.

 
Nikt jeszcze nie napisał recenzji o tym produkcie.

Galeria Świdnicka - ŚWIDNICA
Telefon: 570 498 333

Galeria Sudecka - JELENIA GÓRA
Telefon: 570 958 444

TESCO Szczawno Zdrój - WAŁBRZYCH
Telefon: 530 798 555

Pasaż Słowackiego - BRZEG
Telefon: 570 997 666

Centrum Handlowe Karolinka - OPOLE
Telefon: 537 986 777

Aleja Bielany - WROCŁAW
Telefon: 570 996 888

Galeria Twierdza - KŁODZKO
Telefon: 570 968 999
   Email:
   Hasło:
Twój koszyk jest pusty